Стук бамбука в XI часов/ Saat 11’de bambuyu çal

Stuk Bambuka v XI Chasov (Стук бамбука в XI часов), İjevsk’de, grubun üyeleri olan Dmitriy Noskov, Vasiliy Agafonov ve Konstantin Bagaev tarafından kuruldu. Vokal ihtiyacının karşılanması amacıyla Tatyana Yerokhina gruba dahil oldu. Daha sonra Dmitry Lekomtsev ve Andrey Baybekov da gruba katıldı. Grubun kuruluşu 1980’lerin sonuna; Sovyet döneminden sonraki döneme rastlar. Stuk Bambuka v XI Chasov, grubun dağılmasıyla kısa sürmüş bir elektronik sanat projesidir.  ”Легкое дело холод” (Soğuk Basit Bir Şey) 1991’de dağılmadan hemen önce piyasaya sürülen tek albümleridir. Grup, sanatsal imajında Cortazor, Kafka, Kobo Abe gibi sanatçılardan ilham almıştır.

adsiz

Grubun, dark ambient, elektroakustik, ambient techno, alan kayıtları (doğal sesler, ortam sesleri, fiziksel ve biyolojik sesler) ve trip-hop gibi deneysel müzik tarzını kullandığı düşünülse de bu büyülü çalışmanın bir tür tarafından kısıtlandırılması klişe olabilir. Stuk Bambuka v XI Chasov mistik, çağ dışı kayıtları ve benzersiz müziğiyle sınıflandırılamaz bir müzik tarzını misyon edinmiş; Sovyet müziğini akıl almaz derinlikle tasavvur etmiştir.

Proje üyeleri, müziğin bilindik havasını üst düzey enstrümanlara erişmeksizin manyetik bantlar ve ilkel analog sentezleyicisi kullanarak manipüle etmiş; melankolik vokalin ruhsal bir atmosfer yaratmak için söylediği şiirler, mırıldanmalar ve fısıltılar yoluyla düşsel evrenle paralellik sağlanmaya çalışılmıştır. Dinleyici bu kayıtlarda bir rüyaya tanık olur. Rüyanın tüyler ürperten tehditkar bir ninniye kadar uzanan serüveninde algılanan gerçeklik yoktur. Müziğin tümüyle takip ettiği yol sürrealist yapıda, kayıtın sonuna kadar devam eder. Yerokhina için yazılan metinler İngilizce’den Rusça’ya anlamsız çevirilerden oluşur. Seçilen kelimeler daha çok soyut kavramlardır. ‘’Biz, müzikteki en önemli şeyin ruhsal bir atmosfer  yaratmak olduğuna inanıyoruz.  Sözlerin önemi yok, kelimelerin bir şey anlatmasına gerek yok. Çağrışım gücü… inandığımız şey. Şiirle birlikte yapılan müziğin kendisi, dış dünyayla olan ilişkiyi netleştirmenin tek yolu.’’

Sanat meraklılarının bu müzik türüne olan yaklaşımlarındaki etken; müzikteki belirsiz ezgilerin merak uyandırıcı gücü. Bu hüzün ve korku kompozisyonu kulaklarda yankılandıkça müzik ruhsallık kazanacak ve düş gücünü canlandıracaktır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.